"DI SAAT HATI DI BELENGGU DUKA MUNGKIN TIKA ITU DOSA BERTAKHTA"...

UKHUWWAH........

Rabu, 4 Mac 2009


Seminggu aku tidak menulis akibat gangguan terhadap rangkain internet aku nih , ditambah sebuk tugas diluar kawasan pulak ( outstation katakan ). Walaupun begitu suasana dunia kini yang penuh pancaroba ini menjadi satu medan tarbiyyah dan ujian buat hambanya.

Aku sedar ujian yang datang bertalu-talu bagaikan tembakan peluru menguji benteng pertahan sabar yang aku fahami. Sahabat di GAZA di hujani peluru dan serangan yang pelbagai ,bermula fizikal , spiritual dan metarial . Kita selaku muslim harum mengerti kelebihan dan ujian yang datang.

Seminggu ini menjadi ketua pengurus Pasukan bola sepak membuat aku terasa betapa sukar seandai tanpa ilmu pengurusan. Namun segala nya berjalan dengan baik hingga akhir kejohanan . Biar pasukan aku kalah tapi menang dengan kekuatan ukhuwwah antara kami.Biar setiap pemain tidak di jamu kemewahan tetapi kesederhanaan mengajar erti siapa teman? siapa lawan? Sedarlah nama yang kita kejar tidak akan membahagiakan kita , kejarlah keredhaan ILAHI .

INGAT LAH kepada mereka yang suka lompat melompat suatu hari HATI kau pasti terlompat-lompat ..(pandai-pandai laa tafsir )




0 Comments: